Адрас райвыканкама:
211800, Віцебская воб., г. Глыбокае, вул. Леніна, 42
Тэлефон прыёмнай:
8 (02156) 2 58 65
Факс: 8 (02156) 2 58 30
Экспарт беларускіх прадуктаў харчавання ў студзені - кастрычніку вырас на 26 працэнтаў у параўнанні з аналагічным перыядам 2021 года. Аб гэтым паведаміў намеснік прэм'ер-міністра Леанід Заяц на сумесным пасяджэнні дзвюх палат беларускага парламента, перадае карэспандэнт БЕЛТА.
Як адзначыў Леанід Заяц, калі яшчэ ў 2000 годзе аб'ём экспарту прадуктаў харчавання і сельскагаспадарчай сыравіны складаў каля $500 млн, то па выніках 2021 года гэты паказчык вырас больш як у 13 разоў да рэкордных $6,7 млрд. Доля экспарту харчовых тавараў і сельскагаспадарчай сыравіны ў агульным экспарце Беларусі складае каля 20 працэнтаў. У пачатку 2000-х гадоў гэты паказчык складаў каля 7 працэнтаў. "За 10 месяцаў бягучага года мы перавысілі ўжо гадавы паказчык 2021 года, аб'ём экспарту склаў $6,8 млрд, або амаль 126 працэнтаў да ўзроўню аналагічнага перыяду мінулага года. Па выніках 2022 года чакаем экспартнай выручкі больш як $8 млрд у эквіваленце. Рост экспарту абумоўлены пераважна спрыяльнай цэнавай кан'юнктурай на знешніх рынках па большасці таварных пазіцый, а таксама ростам натуральных паказчыкаў экспарту", - сказаў Леанід Заяц.
У натуральным выражэнні вырас экспарт мяса і мясапрадуктаў - на 5,3 працэнта, у тым ліку каўбасных вырабаў - на 16 працэнтаў, іншых вырабаў з мяса - больш як на 40 працэнтаў. Забяспечаны рост паставак алею рапсавага - на 20 працэнтаў, масла, сыроў і тварагу - больш як на 3 працэнты, бульбы - на 7 працэнтаў. У параўнанні з адпаведным перыядам 2021 года павялічыліся сярэднія экспартныя цэны на мясную прадукцыю на 30 працэнтаў, малочную прадукцыю - на 33 працэнты, бульбу - на 19 працэнтаў, агародніну і грыбы - на 7 працэнтаў, муку - на 26 працэнтаў, рапсавы алей - на 29 працэнтаў.
"Спрыяльная кан'юнктура знешняга рынку абумовіла эфектыўнасць фінансавай дзейнасці арганізацый, якія ажыццяўляюць вытворчасць прадуктаў харчавання. Гэта дае магчымасць у бягучым годзе стрымліваць рост цэн на прадукты харчавання на ўнутраным рынку краіны", - падкрэсліў віцэ-прэм'ер. Колькасць стратных арганізацый зменшылася да адпаведнага перыяду 2021 года ў 1,7 раза.